dimecres, 29 de febrer del 2012

Presentació


Hola,

Em dic Juan Francisco i estic cursant actualment tercer de Grau d'Educació d'Infantil. L'any passat vaig haver de deixar aquesta assignatura per manca de temps. Faig feina entre setmana de matí, i unes dos tardes per setmana, així que no disposava de gaire temps per aprofundir a totes les assignatures. Enguany al segon semestre cursaré Desenvolupament i Educació Socioemocional i una altra que es diu Habilitats Lingüístiques per l'Educació Infantil, les dos de segon.

En aquest moment hauria d'estar realitzant el Practicum I però com he comentat, per motius laborals no he pogut començar-ho. Espero poder fer-ho al 2013.

Sobre jo, comentar que ja som adult, això vol dir que a les enquestes he de marcar la casella dels 30-35 anys a l'ítem de l'edat.

A nivell acadèmic vaig cursar la Diplomatura en Turisme a Eivissa. He treballat a diferents sectors del món laboral fins que vaig trobar un que hem proporciona estabilitat.

Però com que som un inconformista, penso que sempre hem d'anar cap endavant i fer altres coses, així que vaig decidir començar aquests estudis. Ja sé que a primera ullada la meva feina (i en general cap) i aquests estudis no tenen molt en comú. Però, els nens i la didàctica sempre m'han agradat.

Si de veritat t'agrada qualque cosa, no pots permetre, al menys, no intentar confirmar la teva sospita. I això vaig fer. Mai m'hauria pensat la enfeinada que hem tingut fins ara. Les hores i hores dedicades a fer treballs, a aprofundir i estudiar a part de les del teu dia a dia personal. De vegades aquestes hores es veuen recompensades i de vegades menys. Però, c'est la vie.

Sobre aquesta assignatura espero aprendre molt. El tema de les emocions crec que poc a poc s'està perdent a l'actual societat de la immediatesa i el treball en solitari. Tinc la sensació que cada vegada som més egoistes i competitius. Fins i tot, quan se’ns demana fer treballs es pot sentir de vegades aquesta tensió (no sempre ni en tots) entre els diferents grups. Un exemple que hem crida l'atenció es quan limiten el volum de treball (X pàgines) i algunes no ho respecten, fent molt més del pactat sense pensar que estan perjudicant a les seves companyes. Només pensen en elles mateixes, i si nosaltres futurs mestres ja comencem així malament anem.

En fi, espero augmentar els meus coneixements sobre aquests temes, que fins ara es limiten a experiències personals i intuïcions subjectives sobre el que senten les persones i els infants.


Ja per acabar, l'eina de l'e-portafoli em sembla de gran ajuda. Es poden recollir i plasmar els pensaments i idees que tenim o que tenen altres, que hàgim trobat per la xarxa per poder-les compartir. Però com sempre, i crec que això no canviarà al menys a curt termini, hem de dedicar un temps que ara per ara ens manca. M'estic referint per tenir una gran eina. Tampoc crec que sigui l'objectiu en aquest moment, fer-ho el millor que puguem, agafar confiança amb les noves tecnologies i anar sempre endavant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada