Sobre les...
Funcions de la mestra
No va ser una resposta massa concreta. Realment la seva professió és la de
mestra. No vol dir que no desenvolupi totes les professions (a pinzellades) que
nombra a la vinyeta, que totes són certes i que de segur que podria nombrar
més, però totes aquestes habilitats, tasques o rols que desenvolupa i practica
al llarg dels dies no la fan especialista en cap d’ells (a priori) ni significa
que totes les mestres les practiquin i, el que és més important, ho facin bé.
Aquesta vinyeta el que a jo em transmet és la idea que per ser un bon
mestre, ens hem de formar en moltes disciplines. El paper del mestre no és
només el de fer de guia pels infants, ensenyar-los a llegir i escriure, sinó
que hi ha molts més rols que haurà de desenvolupar per tenir èxit (és a dir,
fer-ho molt bé) a la seva professió. Les mestres i els mestres no es poden
permetre el luxe d’acabar els estudis, si tenim sort, començar a fer feina i
repetir i una mil voltes els mateixes aprenentatges. Tampoc ens podem permetre
el luxe de viure aïllats a la nostra aula/classe, perquè hi ha més vida més
enllà de les quatre parets de l’aula. Ens haurem de relacionar amb la resta de
nens, de mestres, de personal del centre, de famílies, d’administracions... i
haurem d’intentar donar resposta i ajudar a les múltiples i diferents
situacions que ens podem trobar, qüestions que ens plantegin, necessitats que tinguin,
problemes que els afectin, consells que demanin... La vinyeta és molt
exemplificadora, una bona mestra en sap fer mil coses, i el que és més
important, si ha de fer o aprendre una més, també ho farà.
Aquest esperit de millora personal constant, de voler ajudar i col·laborar amb
els iguals, i de multidisciplinarietat funcional que tenen els bons mestres, i
en general els bons professionals (i no professionals) dels diferents àmbits
laborals, hauria de ser una constant i l’objectiu general per a tots els
ciutadans per aconseguir una societat més justa i solidaria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada