Una vegada l’han
descobert, la mestra ajudarà als infants perquè es facin preguntes i dialogar
sobre les actuacions, actituds i comportaments que han format part de la
situació inventada. Demanarà si els personatges han actuat de manera correcta o
no, i per què? Com hauríem d’actuar nosaltres? Com ens sentiríem si ens ho
feren a nosaltres? Com ens hem sentit abans i després de saber que l’havia
passat al nostre amic?. Es pretén obrir un nou diàleg que convidi a reflexionar
sobre els nostres actes.L’objectiu d’aquesta
activitat és que els nens puguin veure, experimentar i comprovar la relació causa-efecte que tenen determinades
actituds i comportaments que tots realitzem i que poden afectar directa o
indirectament a tercers, per tal d’afavorir conductes prosocials (cooperació,
amistat, resolució de conflictes, ajuda...) i intentar que siguin conscients
dels efectes negatius que tenen d’altres.
A continuació us deixo la fitxa de l'activitat:
I una ajuda orientativa sobre com fer els daus de les emocions i dels objectes:(Font: http://www.xtec.cat/web/projectes/196)
Material per fer el dau de les emocions i el dels objectes
Si voleu investigar un poc més i agafar més idees per treballar les emocions, la identitat, el grup classe,... visiteu la web Xtec.cat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada